Media lubią Apple'a
Najnowsze badania Pew Research Center pokazują, że media technologiczne najwięcej uwagi poświęcają firmie Apple. Autorzy studium przeanalizowali 437 informacji związanych z technologiami, które zostały uznane za najważniejsze przez dziennikarzy z 52 różnych mediów, w tym z 11 gazet, trzech telewizji kablowych, trzech serwisów informacyjnych należących do sieci telewizyjnych, 12 witryn WWW i 10 stacji radiowych.
Z danych wynika, że aż 15,1% informacji, które ukazały się pomiędzy 1 czerwca 2009 a 30 czerwca 2010, dotyczyło firmy Apple. Google'a wspomniano w 11,4% informacjach, a Microsoft w zaledwie 3%.
Większość treści dotyczących Apple'a przedstawiało tę firmę w pozytywnym świetle. Aż 42% opisywało ją jako innowacyjną i lepszą od innych, a dodatkowe 27% podkreślało pozytywne znaczenie miłośników marki Apple'a.
Google określany był tylko jako innowacyjny, a i to zaledwie w 20% przypadków, gdy wspominano o tej firmie.
O Microsofcie pisano niewiele i, co gorsza dla koncernu, praktycznie nie wspominano go w kontekście rywalizacji na rynku urządzeń mobilnych. Informacje na ten temat były zdominowane przez doniesienia na temat Apple'a i Google'a.
Pomijając kwestie konkretnych firm, w informacjach dotyczących technologii dominują dwa przekazy. Pierwszy można opisać jako "technologia czyni życie bardziej produktywnym" (23%), a drugi "internet nie jest bezpieczny" (18%).
Komentarze (7)
cyberbrain666666, 28 września 2010, 19:11
Widać Apple dobrze im płaci, wy też nie próżnujecie
cyberant, 28 września 2010, 22:18
Ja sądze że Apple nie płaci dziennikarzom, po prostu Apple ma dobrych specjalistów od PR. Wysyłają do dziennikarzy/redaktorów rożnych portali masę newsów, czasem bzdurnych,a dziennikarze to leniwe stworzenia, przeklepują takiego newsa i wierszówka leci. Inne firmy nie mają tak rozwiniętego i natarczywego PR więc nie ma o nich tyle wzmianek.
Mnie osobiście dobija jak czytam newsa w stylu "iSrośtam" do obliczania toru lotu pocisków przez snajpera (wielkie mi co - każde urządzenie z ekranem prockiem i klawiaturką z odpowiednim programem może siędo tego nadać - tylko nikomu się nie chce takiego programu psiać, poza specjalistami od PR firmy Apple...), albo zobacz jak "IDupościam" wygląda w mikserze, lub fan "iFekalościan" wyrzucił swojego obsranego "iFekalościana" przez okno...
dla mnie to jest SPAM newsowy powielany przez poważne portale i czasopisma, a nie informacja. Ale skoro szukać prawdziwych informacji się nie chce, najlepiej brać prefabrykowane przez specjalistów od PR gotowce lub po prostu kopiować newsy od innych (dużych - którym może faktycznie płacą) to mamy zatrzęsienie takich pierwszoligowych wartościowych newsów... dosłownie wszędzie.
Kto rozumie działanie tego mechanizmu, ten nie da się wciągnąć w Apple manię..
wilk, 29 września 2010, 01:51
Ja bym to nazwał: iNfekcja.
Żeby było śmiesznie, to fanowski portal o takiej nazwie został właśnie pozwany za czerpanie korzyści i nieuczciwą konkurencję poprzez wykorzystywanie logo. ;D
Tolo, 29 września 2010, 11:08
Tak i żeby było weselej nawet domeny od nich chcą. A apple to żaden cud tylko marketing, co za różnica czy Chińczycy przywala jabłko czy gruszkę na obudowę.
Marek Nowakowski, 29 września 2010, 11:19
Trzeba firmę konkurencyją otworzyć i nazwać ją "Gruszka" albo Melon!
cyberant, 5 października 2010, 09:54
coś w tym jest. A potem byśmy czytali newsy o walce jabłka z gruszką...
Jajcenty, 5 października 2010, 14:04
Nieważne kto produkuje i co przywala tylko kto zaprojektował sprzęt i oprogramowanie. I co opatentował. PR jest od wmówienia małolatowi, 3,2 Mpiksela jest lepsze od 2 Mpx i dlaczego telefon bez czujnika przyspieszenia jest do niczego. Miałem w ręce samsunga który po odpowiednim machnięciu wydawał odgłos strzału z bata. Od tamtej chwili nic nie jest już takie same...