Google w elicie lobbystów
Urząd Kancelisty Izby Reprezentantów (Clerk of the United States House of Representatives) poinformował, że w pierwszym kwartale 2012 roku Google wydał na lobbing w Izbie aż 5,03 miliona dolarów. To o 240% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Wydatki Google’a znacznie przewyższyły kwoty przeznaczane na lobbing przez Microsoft (1,79 miliona USD). Ciągle jednak są niższe od wydatków AT&T (7,34 miliona USD). Google wydał w ciągu trzech miesięcy bieżącego roku tyle, ile przeznaczył na lobbing w całym 2010 (5,2 miliona USD).
Takie działania skrytykowała organizacja Consumer Watchdog, która stwierdziła, że Google „całkowicie weszło w korupcyjną grę odbywająca się w Waszyngtonie i wydaje obecnie więcej, niż firmy od dawna znane z dużych wydatków na lobbing“.
Inne znane koncerny technologiczne wydają znacznie mniejsze kwoty. Apple poinformował o przeznaczeniu na lobbing 500 000 dolarów (560 000 przed rokiem), a Facebook wydał 650 000 USD (rok temu było to 230 000).
Komentarze (0)