Google najbardziej wartościową marką na świecie
Google jest obecnie najbardziej wartościową marką na świecie. Specjaliści z firmy Millward Brown wycenili jej wartość na 66,4 miliarda dolarów. Wyszukiwarkowy gigant pokonał dotychczasowego lidera – Microsoft – który został wyceniony na 54,9 miliarda USD. Firma Gatesa znalazła się na trzecim miejscu, gdyż wyprzedził ją też General Electric (61,9 miliarda).
Inne firmy związane z nowoczesnymi technologiami zostały daleko w tyle. Najcenniejszą z nich okazał się IBM (10. miejsce i wartość 33,6 miliarda USD), Nokia (12., 31,7 mld), HP (15., 25 miliardów) i Apple (16., 24,7 miliarda).
Ranking ułożono wyliczając wartość marki na podstawie obecnych i przewidywanych w przyszłości dochodów. Przy ich wyliczaniu wzięto pod uwagę zarówno dane ekonomiczne, jak i takie informacje jak potencjał wzrostu czy lojalność klientów.
Autorzy zestawienia zauważyli również, że firmy technologiczne muszą zdobywać nowe rynki, by utrzymać swoją pozycję. Przykładami takich działań mogą być Apple, które zainteresowało się rynkiem telefonii komórkowej czy Nokia. Do niedawna fińska firma produkowała wyłącznie komórki, teraz jej urządzenia coraz bardziej przypominają przenośne komputery.
Komentarze (0)