Europejski kłopot Pinteresta

| Technologia
Pinterest

Serwis społecznościowy Pinterest nie może posługiwać się swoją własną nazwą na terenie Unii Europejskiej. Unijne Biuro ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego orzekło, że nazwa "Pinterest" należy do londyńskiego agregatora informacji Premium Interest.

W styczniu 2012 roku brytyjska firma złożyła wniosek o zarejestrowanie znaku handlowego "Pinterest". Amerykański serwis społecznościowy zaprotestował przeciwko przyznaniu prawa do znaku innej firmie, jednak unijni urzędnicy orzekli, że Pinterest nie wykazał, by był znany w Europie przed rokiem 2012. Amerykanom nie pomogło przedstawienie urzędnikom artykułów z brytyjskiej i amerykańskiej prasy, w których wspominano o istnieniu Pinterest jeszcze przed rokiem 2012. W wydanym przez unijnych urzędników wyroku czytamy, że część dowodów opisuje Pinterest jako 'nagłe szaleństwo', 'wspaniałą nową platformę', 'szybko rozprzestrzeniający się serwis społecznościowy' i 'następny wielki hit'. Jednak nawet te artykuły zawierają komentarze takie jak 'pomimo tego, że pojawił się w marcu 2010 roku dopiero niedawno Pinterest zaczął zdobywać zwolenników' oraz 'Pinterest to obecnie bardzo amerykański serwis'. Dokumenty te nie zawierają żadnej informacji, która wskazywałaby na jakiś konkretny obszar Zjednoczonego Królestwa ani że odpowiednio duża część opinii publicznej jest zaznajomiona z tym niezarejestrowanym znakiem handlowym.

Jeśli zatem Pinterest chce nadal prowadzić działalność na terenie UE będzie musiał albo obalić decyzję urzędników przed sądem albo kupić od Premium Interest licencję na używanie swojej nazwy.

Pinterest Premium Interest