W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza
W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).
Zazwyczaj więcej znaczy lepiej. Skoro działają tzw. targeting oraz reklamy widoczne, można by sądzić, że jeszcze lepiej sprawdzą się rzucające się w oczy reklamy dopasowane do treści strony [i jej odbiorców]. Tak jednak nie jest – podkreśla prof. Avi Goldfarb z Uniwersytetu w Toronto, który z Catherine Tucker z MIT-u przeanalizował dane dotyczące niemal 3 tys. internetowych kampanii reklamowych szerokiej gamy produktów.
Kanadyjsko-amerykański zespół ustalił, że dobra widoczność wiązała się z lepszym wskaźnikiem przywołania (przypominalnością), a targeting zwiększał liczbę konsumentów chcących zakupić dany obiekt czy usługę. Okazało się jednak, że gdy łączono targeting z widocznością reklamy, ludzie równie dobrze ją sobie przypominali, ale wyrażali mniejszą chęć zakupu niż wtedy, kiedy reklama nie rzucała się za bardzo w oczy. Efekt ten był szczególnie dobrze widoczny w bardziej prywatnych kategoriach produktów, np. w przypadku produktów finansowych, oraz wśród konsumentów, którzy biorąc udział w ankiecie online'owej, odmówili podania swoich dochodów. Autorzy studium uważają, że uzyskane przez nich wyniki wyjaśniają sukces Google AdSense, gdzie neutralny tekst dostosowany jest do kontentu witryny.
Komentarze (6)
gruby135, 14 czerwca 2010, 16:13
A kto normalny lubi reklamy?
kocurxtr, 14 czerwca 2010, 16:25
a może by tak pisać po polskiemu miast naśladować idiotyczną nowomowę marketingowców z bożej łaski ? i pisać zawartości lub treści miast obco i idiotycznie brzmiącego kontentu?
artykuł sam w sobie ciekawy, a wyniki badań zapewne dla sprzedawców bezcenne... dobrze że mamy blokady reklam w przeglądarkach
Gość derobert, 14 czerwca 2010, 16:58
od kiedy mam adblocka to widziałem może parę reklam przez kilka lat - twórca tej wtyczki powinien dostać nobla.
gruby135, 14 czerwca 2010, 17:34
Ja też mam adblocka a reklamy jak są tak są;-( używam przeglądarki flock.
cerber111, 14 czerwca 2010, 18:57
LOL i do tego lisek ;/ ja mam wspaniałą operę i tam mam standardowo opcję zablokuj zawartość, bez instalacji dodatkowych wtyczek i do tego masa innych przydatnych funkcji. ;P
Napoleon, 15 czerwca 2010, 09:34
to akurat natarczywy styl autorki artykułu, żeby uniknąć powtórzeń... bo przecież nie można inaczej sformułować zdania, tylko trzeba cały czas wciskać na siłę słownikowe synonimy...