![](/media/lib/75/kapucynka-czubata-40a95a0977a65797322d300d8caed11c.jpg)
Pierwsza reklama dla małp
28 czerwca 2011, 10:07W zeszłą sobotę (25 czerwca) na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes po raz pierwszy historii zaprezentowano wyniki badań nad pierwszą reklamą skierowaną do małp. Publiczności wyświetlono m.in. serię nagrań wideo z eksperymentów. Międzygatunkowa reklama to pokłosie zeszłorocznego wystąpienia Laurie Santos na konferencji TED (Technology Entertainment and Design) w Oksfordzie. Prymatolog z Uniwersytetu Yale opowiadała wtedy, że małpy trzymane w niewoli rozumieją ideę pieniądza, a podczas gier ekonomicznych zachowują się jak ludzie.
![](/media/lib/94/n-google-logo-c00500afaafa375a99a2eb842dc471f6.jpg)
Reklamy wideo trafią do wyszukiwarki Google'a?
25 lipca 2017, 11:47Google eksperymentuje z automatycznie odtwarzającymi się reklamami wideo w swojej wyszukiwarce. Na ślad takich eksperymentów trafiła Jennifer Sleg z serwisu TheSEMPost
![](/media/lib/226/n-lokal-wyborczy-105ccdb04857482d4e894b72c30b59dc.jpg)
Reklamy wyborcze w minimalnym stopniu wpływają na decyzje wyborców
3 września 2020, 09:50Przy okazji każdej kampanii wyborczej partie polityczne wydają ogromne sumy na reklamy w telewizji. Jednak nowe badania, przeprowadzone przez naukowców z Yale University oraz University of California, dowodzą, że reklamy takie przynoszą partiom politycznym niewiele korzyści, niezależnie od ich zawartości, kontekstu czy odbiorców.
![© Mid Sweden University](/media/lib/9/1181125371_580418-d5cf9b6e6c985430310959389ad20ec0.jpeg)
Interaktywny billboard
6 czerwca 2007, 10:17Mikael Gulliksson, szwedzki uczony z Mid Sweden University w Sundsvall, opracował wraz z kolegami prototypowy interaktywny billboard. Reklama wysokości dwóch metrów reaguje na dotyk przechodnia, który może uruchomić klip muzyczny czy dowolny inny dźwięk.
![EISCAT© [togr]](/media/lib/24/1204903232_244939-39c84860de58aa03a5b69a987828b907.jpeg)
Czy Obcy kupią Doritos?
7 marca 2008, 15:15Brytyjscy astronomowie ze słynnego obserwatorium Jodrell Bank w Cheshire postanowili w nietypowy sposób zdobyć pieniądze na dalszą działalność. Wyślą oni pierwszy przekaz reklamowy skierowany do... obcych.
Zniechęcające słowotwórstwo
1 kwietnia 2010, 10:47Psycholodzy z University of Illinois mają złe wieści dla reklamodawców zachwalających swoje produkty za pomocą naukowej nowomowy. Niestety, to nie zachęca, ale odstrasza potencjalnych klientów.
![](/media/lib/123/n-mayer-41034c573ac07bcad2c6522ca5ddca60.jpg)
Prezes Yahoo! niezadowolona z umowy z Microsoftem
13 lutego 2013, 19:30Prezes Yahoo! Marissa Mayer powiedziała, że podpisana z Microsoftem umowa, w ramach której wyszukiwarka Yahoo! korzysta z bazy Binga, nie przyniosła portalowi spodziewanych korzyści. Yahoo! nie tylko miał stracić udziały w rynku, ale odebrał mu je... Bing
![](/media/lib/184/n-telewizja-wykancza-949ae95829dfc026dd338bf5f653da80.jpg)
Jeszcze jeden pomysł na reklamę
9 września 2014, 07:52Firma Smartclip we współpracy z Instytutem Fraunhofer zaprezentowała nową technologię wyświetlania reklam. Technologia ta działa jedynie na cyfrowych odbiornikach telewizyjnych i wykorzystuje Hybrid broadcast broadband TV (HbbTV). Standard ten pozwala na łączenie przekazu telewizyjnego z danymi z internetu
![](/media/lib/7/1178176473_228250-2cd2e14965abee785fc6688c53bd6671.jpeg)
Bicie rekordów piersią
3 maja 2007, 07:11Niemal 4 tysiące kobiet wzięło na Filipinach udział w próbie ustanowienia nowego rekordu świata w jednoczesnym karmieniu piersią. Wydarzenie jest częścią wspólnej akcji Unicefu i organizacji popierających taki sposób odżywiania niemowlęcia. Chodziło o ukazanie wypływających z tego korzyści.
![](/media/lib/55/slodycze-jak-owoce-3cf52e66ad25a7ce581386edbb3317f8.jpg)
Ciasteczkowy spór
25 listopada 2009, 12:54Przyjęty wczoraj Telecoms Package już budzi spory interpretacyjne. Tym razem chodzi o umieszczanie "ciasteczek" w komputerze internauty.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 …