Google chce zgody na ujawnienie szczegółów

19 czerwca 2013, 10:20

Google zwrócił się do tajnego sądu FISC z wnioskiem o zezwolenie na publikację informacji na temat liczby nakazów dotyczących ujawnienia danych klientów Google'a, a wydanych na podstawie ustawy FISA. Wyszukiwarkowy gigant argumentuje, że zakaz upublicznienia takiej informacji narusza gwarantowaną przez Pierwszą Poprawkę swobodę wypowiedzi.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Giganci IT zaprzeczają, by władze masowo śledziły ich użytkowników

17 czerwca 2013, 12:43

W odpowiedzi na skandal związany z podsłuchami NSA Apple, Facebook i Microsoft opublikowały informacje dotyczące liczby nakazów sądowych, w ramach których ujawniały informacje o użytkownikach. Firmy te, jak również np. Google, od początku zaprzeczały, by organa ścigania lub służby specjalne miały dostęp do ich serwerów.


Zynga zwalnia

4 czerwca 2013, 11:54

Zynga, do niedawna gwiazda online'owych gier, zapowiedziała zwolnienie 580 osób i zamknięcie biur w Nowym Jorku, Dallas i Los Angeles. Od czasu, gdy w grudniu 2011 roku akcje Zyngi trafiły na giełdę, ich wartość spadła o 64%. Akcjonarusze nie są pewni, czy firma jest w stanie zapewnić sobie odpowiednie przychody z gier


Poprawili i ponownie oskarżają Google'a

16 maja 2013, 09:36

W Sądzie Okręgowym dla Północnego Okręgu Kalifornii złożono poprawioną wersję pozwu zbiorowego, którego autorzy oskarżają Google'a o to, że za pomocą systemu Android nielegalnie zbiera i umożliwia innymi nielegalne zbieranie nadmiernej ilości danych na temat użytkowników, nie wyświetlając przy tym ostrzeżenia ani nie prosząc o zgodę na takie działania


Facebook traci użytkowników

29 kwietnia 2013, 12:21

Facebook traci użytkowników. Ich liczba na najważniejszych rynkach regularnie spada. Jak twierdzi firma analityczna SocialBakers, w ciągu ostatniego miesiąca Facebooka odwiedziło o 6 milionów mniej Amerykanów (spadek o 4%) i 1,5 miliona mniej Brytyjczyków (spadek o 4,5%)


Superbutelka z superwiadomością

13 kwietnia 2013, 07:08

Solo to norweski napój pomarańczowy. Ponieważ, wg producenta, jest mało znany poza granicami kraju, postanowiono go zareklamować za pomocą największego pływającego w butelce listu. Po wielu godzinach pracy skonstruowano i zwodowano replikę opakowania, która waży 2,5 t i ma niemal 8 m długości. W środku umieszczono osobistą i, oczywiście, również bardzo dużą wiadomość do znalazcy.


Przeglądanie własnego profilu na Facebooku uspokaja

19 marca 2013, 11:33

Patrzenie na własne zdjęcia czy wpisy z Facebooka poprawia nastrój i działa na ludzi uspokajająco. Dr Alice Good z Uniwersytetu w Portsmouth podkreśla, że dzieje się tak, bo przeważnie użytkownicy zamieszczają fotografie dokumentujące przyjemne zdarzenia, a ich posty również mają najczęściej pozytywny charakter.


Kliknięcia zdradzają więcej niż byśmy chcieli

12 marca 2013, 06:29

Z najnowszego numeru PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences) dowiadujemy się, że automatyczna analiza publicznie dostępnych danych, a konkretnie kliknięć "Lubię to" na Facebook'u, pozwala na precyzyjne ustalenie wielu danych dotyczących analizowanej osoby. Specjaliści z University of Cambridge i Microsoft Research wykazali, iż sama tylko analiza tych kliknięć pozwala na ustalenie rasy, wieku, poziomu inteligencji, orientacji seksualnej, osobowości, poglądów politycznych oraz określenia czy i z jakich używek korzysta dana osoba


Microsoft kolejną ofiarą cyberprzestępców

25 lutego 2013, 10:37

Microsoft to kolejna wielka firma, która ostatnio padła ofiarą cyberprzestępców. Koncern z Redmond poinformował, że został zaatakowany w podobny sposób jak wcześniej Facebook i Apple. Odkryliśmy, że niewielka liczba naszych komputerów, w tym maszyny z wydziału zajmującego się produkcją oprogramowania na platformę Mac, została zarażona szkodliwym kodem za pomocą technik opisanych przez inne zaatakowane organizacje - czytamy w oświadczeniu Microsoftu.


Fajny Microsoft?

21 lutego 2013, 11:18

Najnowszy sondaż Reuters/Ipsos przyniósł niespodziewane wyniki. Badania przeprowadzone wśród 853 respondentów w wieku 18-29 lat wykazały, że Microsoft jest w tej grupie wiekowej postrzegany lepiej, niż przed dwoma laty. Co więcej, poczynił większy wizerunkowy postęp niż Facebook i Twitter.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy