Nie znamy aż 99% mikroorganizmów, które żyją w naszym ciele

24 sierpnia 2017, 11:31

Przegląd fragmentów DNA krążących z krwią pokazał, że mikroorganizmy żyjące wewnątrz nas są o wiele bardziej zróżnicowane niż dotąd sądzono. Większości z nich nigdy nie widziano, o klasyfikacji czy nazywaniu nie wspominając.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Firma drobiarska produkuje... gry komputerowe

12 lipca 2016, 13:52

Londyńska firma Splash Damage, zaangażowana w produkcję takich gier jak Wolfenstein, Quake czy Gears of War została kupiona przez... chińską firmę drobiarską. Przedsiębiorstwo Leyou jeszcze w ubiegłym roku zajmowało się wyłącznie hodowlą kurczaków i handlem ich mięsem na ternie prowincji Fujian


Kahawai ułatwi gry online

26 maja 2015, 10:39

Miłośnicy gier on-line wiedzą, że jednym z poważniejszych utrudnień, z jakimi muszą się mierzyć, są wymagania co do przepustowości łączy internetowych. Wydaje się jednak, że problem ten został właśnie rozwiązany przez specjalistów z Duke University i Microsoft Research


Neurony z hepatocytów i to w 1 etapie

11 października 2011, 08:37

W pełni dojrzałe komórki wątroby laboratoryjnych myszy można bezpośrednio przekształcić w działające neurony. Wystarczy za pomocą wirusa wprowadzić do hepatocytów 3 geny. Komórek nie trzeba nawet wcześniej przeprogramowywać, by uzyskać jako etap przejściowy indukowane komórki macierzyste (Cell Stem Cell).


Quake w mniej niż godzinę

29 grudnia 2010, 11:35

Fani gier komputerowych potrafią zaskoczyć swoimi umiejętnościami i pomysłowością. Znanych jest wiele rekordów szybkiego ukończenia różnych gier. Tym razem udokumentowano jeden z najbardziej zadziwiających.


Mysie fibroblasty

Komórki w tkance jak muzycy jazzowi

28 czerwca 2010, 15:12

Nowe technologie pozwalają na niewykonalne dotąd badania nad zachowaniem żywych komórek. Praca naukowców z Centrum Medycznego Uniwersytetu Stanforda rzuca całkowicie nowe światło na współpracę pomiędzy komórkami takiego samego rodzaju i na ich autonomię.


Zapowiedź rewolucji: Steam dla Linuksa

13 maja 2010, 10:02

Valve Corporation udostępniła dzisiaj Steam dla systemu Mac OSX i potwierdziła krążące od dwóch lat pogłoski o trwających pracach nad Steam dla Linuksa. To jedna z najważniejszych wiadomości dla fanów opensource'owego systemu, którzy chcieliby wykorzystać go również do celów rozrywkowych.


Program QNC

Zostań łowcą trzęsień ziemi

20 kwietnia 2010, 07:36

Ten rok dobitnie pokazał nam, że na trzęsienia ziemi nie ma mocnych. Przewidzieć ich wciąż nie umiemy, ale odpowiednio szybkie ostrzeżenie ludności mogłoby uratować wiele istnień. Stworzenie taniego systemu wczesnego ostrzegania to cel wolontariuszy z Quake-Catcher Network.


Unreal Tournament

Przemoc a reklama w grach

2 września 2009, 14:58

Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.


Pocisk opuszczający działo szynowe. zdjęcie: U.S. Navy

Lepsze niż w Quake'u

7 lutego 2008, 01:08

Działko szynowe (ang. railgun) to broń świetnie znana fanom gier komputerowych, przede wszystkim Quake'a. Mimo, że zajmuje ono poczesne miejsce w wirtualnych arsenałach, zasada jego działania ma solidne podstawy naukowe. Co więcej, od wielu lat w kilku państwach finansuje się badania nad rzeczywistymi, niezwykle groźnymi wersjami tego rodzaju uzbrojenia. Przed kilkoma dniami w ośrodku Naval Surface Warfare Center (Dahlgren, stan Virginia) zostały przeprowadzone próby z najpotężniejszym znanym działem szynowym. Amerykański prototyp nadał pociskowi o masie 3,5 kilograma siedmiokrotną prędkość dźwięku i energię 10,6 megadżula.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy