![](/media/lib/178/n-models-02419f02a53904f1482c278b682052e2.jpg)
Kolejny pożar samochodu Tesli
8 listopada 2013, 14:04Tesla Motors może mówić o wyjątkowym pechu. W ciągu ostatniego miesiąca spłonęły 3 pojazdy Model S. O jednym z pożarów informowaliśmy na początku października. Do drugiego doszło, gdy kierowca w Meksyku uderzył samochodem w mur i drzewo.
![](/media/lib/178/n-models-02419f02a53904f1482c278b682052e2.jpg)
Tesla zamawia więcej akumulatorów
4 listopada 2013, 11:21Tesla Motors mocno wierzy w powodzenie samochodów elektrycznych. Firma zwiększyła właśnie zamówienia na akumulatory litowo-jonowe, których dostarcza jej Panasonic. W całym roku 2012 i 2013 Tesla zamówiła w sumie 200 milionów ogniw. Teraz okazuje się, że do roku 2017 firma chce otrzymać od Panasonika w sumie 2 miliardy ogniw
![](/media/lib/160/n-model-s-690b2aa401b060c4bdf07e36869c3b02.jpg)
Pożar Modelu S
4 października 2013, 10:07Na drodze stanowej na przedmieściach Seatlle zapalił się samochód Model S. Natychmiast odbiło się to na akcjach Tesla Motors, które pierwszego dnia po wypadku staniały o 12 USD, a nastepnego o kolejne 10 dolarów.
![](/media/lib/152/n-wiatrakslonce-0a1b33c5e746cf3cf7f9bf1897e5ff6d.jpg)
Lepiej wyłączyć czy podłączyć?
10 września 2013, 17:39Zespół profesora Barnhardta z Uniwersytetu Stanforda policzył, jaki jest całkowity koszt energetyczny stworzenia systemu przechowywania energii produkowanej w elektrowniach wiatrowych i słonecznych. Odkryliśmy, że gdy weźmie się pod uwagę koszty energetyczne, sensowne jest tworzenie rozbudowanych systemów przechowywania energii ze słońca, ale nie energii wiatrowej - mówi uczony.
![](/media/lib/135/n-leaf-4c1fe7431caeeb218b41e50e0ee9ebd5.jpg)
Coraz popularniejsze samochody elektryczne
5 sierpnia 2013, 11:11Wszystko wskazuje na to, że samochody elektryczne na dobre zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym i będą zdobywały coraz większą popularność. Pojazdy są coraz tańsze i charakteryzują się coraz lepszymi parametrami.
![](/media/lib/160/n-model-s-690b2aa401b060c4bdf07e36869c3b02.jpg)
Wymiana akumulatorów szybsza niż tankowanie
24 czerwca 2013, 12:51Firma Tesla Motors zaprezentowała swoją technologię wymiany akumulatorów w samochodzie elektrycznym. Podczas ich wymieniania na ekranie prezentowano tankowanie innego samochodu. Zmiana akumulatorów trwała 90 sekund, tankowanie niemal 4 minuty. W czasie pokazu podczas tankowania do pełna udało się dwukrotnie wymienić akumulatory.
Robot do dosiadania
30 kwietnia 2013, 06:18Japońska firma Sakakibara Kikai zaprezentowała robota dla dzieci o wiele mówiącej nazwie Cyklop (Cyclops). Co prawda maszyna o wysokości 182 cm rzeczywiście postrzega świat tylko jednym kamerowym okiem, ale w żadnym razie nie upośledza to jej sterowności. Siedzący w kokpicie użytkownik z łatwością przemieszcza się w wybranym przez siebie kierunku, może też poruszać ramionami pojazdu.
![](/media/lib/157/n-mikrobateria-9bbb60472c15bfbd4f0c6bc851684252.jpg)
Mikrobaterie uruchomią samochód i zasilą komórkę
18 kwietnia 2013, 15:34Mikrobaterie z University of Illinois mają rozmiary liczone w milimetrach, są jednak na tyle potężne, że można ich użyć do uruchomienia samochodu, w którym wyczerpał się akumulator, a później błyskawicznie je z tego akumulatora załadować by móc korzystać z telefonu, w którym są zamontowane.
![](/media/lib/152/n-elastycznabateria-ebd27bfddea359c131072213e8daf331.jpg)
Elastyczna bateria zasili ubieralną elektronikę
1 marca 2013, 12:32Yonggang Huang z Northwestern University i John A. Rogers z University of Illinois zaprezentowali niezwykle elastyczny rozciągliwy akumulator litowo-jonowy. Urządzenie działa nieprzerwanie nawet wówczas, gdy jest mocno rozciągane, zwijane i skręcane
![](/media/lib/144/n-2514937211_f81f7a83b8-fb2804405445796845b13737b53d72f2.jpg)
Sód zamiast litu
3 stycznia 2013, 12:10Od kilku lat eksperci coraz bardziej interesują się bateriami litowo-tlenowymi. Tego typu urządzenia są o tyle atrakcyjne, że ich teoretyczna gęstość energetyczna, wynosząca około 3458 Whkg-1, jest zbliżona do gęstości energetycznej benzyny. Problem jednak w tym, że baterie litowo-powietrzne są urządzeniami jednorazowego użytku, większości z nich nie można powtórnie ładować.