Poezja muzyką dla naszego mózgu
11 października 2013, 12:39Porównując wpływ prozy i poezji, naukowcy z Uniwersytetu w Exeter zauważyli, że słowo pisane jako takie aktywuje w mózgu "sieć czytania", ale w przypadku poezji rozświetlają się także ośrodki, które zwykle reagują na muzykę.
Większy obwód szyi może wskazywać na zespół metaboliczny. Naukowcy wskazali wartości graniczne
30 maja 2019, 05:14Obwód szyi pomaga wskazać osoby zagrożone zespołem metabolicznym.
Hamburger dla smakosza?
21 grudnia 2006, 20:37Pewien indonezyjski hotel (Four Seasonss) włączył do swojego menu hamburgera, za którego trzeba zapłacić równowartość ponad 2 najniższych miejscowych pensji.
Widzi, choć nie ma połowy mózgu i oka
21 lipca 2009, 12:42A.H. to 10-letnia Niemka, która urodziła się bez prawej półkuli mózgu. Jedno jej oko obejmuje całe pole widzenia. Wygląda na to, że mózg dziecka przeorganizował się jeszcze podczas życia płodowego.
Uczciwi rano, oszukują po południu
31 października 2013, 07:31Ludzie z większym prawdopodobieństwem kłamią i oszukują po południu, bo w ciągu dnia osłabia się samokontrola.
Zmarł Głos
3 września 2008, 19:27Zmarł Don LaFontaine, posiadacz najbardziej znanego głosu na świecie. To właśnie jego słyszeliśmy podczas oglądania zwiastunów tysięcy filmów.
Szaleństwo smaków
15 stycznia 2007, 18:28Heladeria Coromoto to jedna z najbardziej niezwykłych lodziarni świata. Znajduje się w miejscowości Merida w Wenezueli. Trafiła do Księgi rekordów Guinnessa za sprawą najliczniejszej oferty smaków. Portugalski właściciel, Manuel Da Silva Oliveira, wymyślił ich już ponad 900.
Mniej bezpłatnych treści w Internecie
7 sierpnia 2009, 10:23Rupert Murdoch, właściciel koncernu News Corp., zapowiada koniec ery bezpłatnych treści w Internecie. News Corp. opublikowała właśnie swoje roczne wyniki finansowe. Spadek wpływów z reklam spowodował, że był to jeden z najgorszych okresów w historii firmy.
Pięćdziesięcioprocentowa zniżka za wyłączenie telefonu
29 listopada 2013, 16:39Restauracja Abu Gosz z miasta o tej samej nazwie w Dystrykcie Jerozolimy daje 50% upustu klientom, którzy wyłączą komórki.
Często wykorzystywane zapachy nie zawsze tworzą perfumy odnoszące największe sukcesy
4 lipca 2019, 11:15Perfumy, w których występują najpopularniejsze zapachy (nuty i akordy), niekoniecznie otrzymują najwyższe oceny użytkowników. Takie są wyniki badania opinii ze sklepów internetowych. Naukowcy z Imperial College London (ICL) przeanalizowali aż 10 tys. perfum oraz ich online'owe oceny. Wyniki ukazały się w piśmie PLoS ONE.