Wężowy odcisk mózgowy
29 października 2013, 09:38Nowe studium, którego wyniki ukazały się w piśmie PNAS, wydaje się potwierdzać teorię, że ewolucja ostrego widzenia u naszych przodków była częściowo napędzana lękiem przed wężami.
Satysfakcja ze związku zależy od naszego DNA
9 października 2013, 11:25Satysfakcja z małżeństwa zależy od odziedziczonej wersji genu kodującego transporter serotoniny (5-HTTLPR).
Młodsi patrzą, starsi wiedzą
11 września 2013, 12:39Określając emocje swoich partnerów, starsi dorośli bazują raczej na wiedzy, a nie na tym, co widzą.
Robot straszy, a biolodzy badają emocje
12 sierpnia 2013, 11:48Podczas eksperymentów z danio pręgowanymi wykazano, że roboty, które wyglądają jak drapieżniki, mogą usprawnić badania nad emocjami.
Skojarzenia ze śmiercią pozwalają na wymyślanie śmieszniejszych żartów
3 lipca 2013, 06:28Po zastosowaniu primingu związanego ze śmiercią ludzie mają bardziej kreatywne podejście do humoru.
Szczery uśmiech wyczuwamy zawczasu
13 czerwca 2013, 13:48Ludzie potrafią wyczuć prawdziwy uśmiech, zanim w ogóle pojawi się on na twarzy. Nie umieją jednak przewidzieć uśmiechów grzecznościowych.
Probiotyki zmieniają działanie mózgu
29 maja 2013, 10:12Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles jako pierwsi zdobyli dowody, że bakterie spożyte z pokarmem wpływają na funkcjonowanie ludzkiego mózgu.
Emocje pomostem między muzyką a kolorami
20 maja 2013, 16:21Bez względu na krąg kulturowy, w jakim się urodziliśmy, intuicyjnie kojarzymy klasyczne utwory muzyczne z tymi samymi kolorami. I Koncert fletowy G-dur (KV 313) Mozarta jest dla nas jasnożółty lub pomarańczowy, a Requiem d-moll KV 626 (msza żałobna) wydaje się niebieskoszare.
Tesla zaczęła przynosić zyski
10 maja 2013, 10:24Tesla Motors, producent sportowych samochodów elektrycznych, zaczął przynosić zyski. W pierwszym kwartale bieżącego roku dochód netto firmy wyniósł 11,2 miliona dolarów. Rok wcześniej firma zanotowała stratę w wysokości 89,9 milionów USD
Nieszczęśliwi szybciej odpowiadają na e-maile
9 maja 2013, 06:29Wg inżynierów z firmy Contactually, w porównaniu do bardziej zadowolonych respondentów, nieszczęśliwi ludzie szybciej odpisują na maile.