Oszczędzanie przez wyłączanie
26 marca 2009, 12:46Okazuje się, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych firmy tracą 2,8 miliarda dolarów rocznie, gdyż ich pracownicy nie wyłączają nieużywanych komputerów. Te maszyny zwiększają emisję dwutlenku węgla do atmosfery aż o 20 milionów ton rocznie. To tyle, ile w ciągu roku emituje 4 miliony samochodów.
Microsoft zaprezentował DirectX 12
21 marca 2014, 10:55Podczas dorocznej Game Developers Conference Microsoft zaprezentował najnowszą wersję DirectX. Dwunasta już edycja funkcji wspomagających renderowanie grafiki to efekt wspólnej pracy producentów sprzętu, gier i specjalistów z Microsoftu.
Pan pecet odchodzi z Microsoftu
5 listopada 2010, 18:25Sean Siler odchodzi z Microsoftu. Jeśli zastanawiasz się właśnie, kim jest Siler, przypomnij sobie reklamy koncernu z Redmond będące odpowiedzią na Apple'owską kampanię "Get a Mac". Sean Siler, to człowiek, który na początku reklam przedstawia się słowami "I'm a PC".
Z Xboksa na pecety
2 marca 2016, 10:20W ramach strategii o nazwie Universal Windows Platform Microsoft będzie publikował gry dla Xboksa również na pecety. Phil Spencer, odpowiedzialny za rozwój Xboksa, stwierdził: Na początku konsole tworzyły zamknięte środowisko sprzętowe i programowe
Lenovo zwalnia
24 kwietnia 2007, 07:24Trzeci pod względem wielkości światowy producent komputerów – chińska firma Lenovo – zapowiada zwolnienia. Podobna sytuacja miała miejsce przed rokiem, gdy pracę straciło 1000 osób, a kwaterę główną koncernu preniesiono z Purchase do Raleigh.
Rosną zapasy DRAM
24 sierpnia 2012, 08:15Rosną zapasy układów DRAM w magazynach producentów pecetów. Przeciętny OEM dysponuje obecnie zapasami pozwalającymi zaspokoić 8-12 tygodni produkcji. Jeszcze niedawno zapasy wystarczały na 4-6 tygodni.
Co piąty pecet narażony na atak
14 kwietnia 2009, 09:57Nawet biznesowi użytkownicy komputerów wykazują się wyjątkową beztroską. Pomimo olbrzymiego zainteresowania mediów i łatwo dostępnej informacji, aż 20% firmowych komputerów wciąż jest podatnych na atak robaka Conficker.
Supersymulacja wszechświata
8 maja 2014, 08:48Ekspertom udało się stworzyć najbardziej realistyczną symulację ewolucji wszechświata. Za pomocą programu „Illustris” odtworzyli 13 miliardów lat ewolucji. Symulacja w niespotykanej dotychczas rozdzielczości prezentuje wycinek wszechświata w kształcie sześcianu o boku, którego długość wynosi 35 milionów lat świetlnych.
Legendarny C64 powraca
7 kwietnia 2011, 12:01Już wkrótce miłośnicy komputerów, a raczej ich historii, będą mogli kupić peceta w obudowie jednej z legend IT - Commodore'a 64. Jego twórcą jest firma Commodore.
Pecety ciągle w dół
12 kwietnia 2016, 10:07Sprzedaż pecetów wciąż spada. Jak szacuje Gartner, w I kwartale bieżącego roku klienci na całym świecie kupili 64,8 miliona tego typu komputerów, czyli o 9,6% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zdaniem IDC sprzedano 60,6 miliona pecetów, czyli o 11,5% mniej niż przed rokiem