Metoda usta-usta może zaszkodzić
17 marca 2007, 14:46Najnowsze badania sugerują, że osoby, które doznały nagłego ataku serca nie powinny być ratowane metodą usta-usta. Wydaje się, że sam ucisk na klatkę piersiową daje większe szanse na uratowanie takiej osoby i zapobieżenie uszkodzeniom mózgu wskutek niedotlenienia.
Inteligentny billboard
10 maja 2007, 08:31Naukowcy z Queen's University w Ontario opracowali kamerę, która potrafi śledzić ruchy gałek ocznych nawet z odległości 10 metrów. Można ją wykorzystać chociażby w inteligentnych billboardach, zdolnych do przyciągania uwagi przechodniów.
Lepsze, bo mniej widać
11 marca 2008, 00:34Urządzenia rejestrujące promieniowanie o częstotliwościach terahercowych są wykorzystywane przez astronomów do obserwacji gwiazd ukrytych za obłokami pyłu. Demonstrowane przez kilkoma laty prototypy "ziemskich" kamer pracujących w tym paśmie wywołały wiele kontrowersji. Zbudowano je w celu wykrywania ukrytych przedmiotów i okazało się, że spełniają one to zadanie zbyt dobrze – umożliwiały m.in. dość dokładne przekonanie się, jak przechodnie wyglądają bez ubrań. Nowa generacja kamer ma być pozbawiona tej "wady".
Bo kto jest idealny...
6 grudnia 2013, 11:27Projektanci współpracujący z Pro Infirmis, szwajcarską organizacją działającą na rzecz niepełnosprawnych, zaprosili do studia 5 osób z różnymi ułomnościami, np. skoliozą czy łamliwością kości. Zdjęli z nich miarę i następnie przerobili komercyjne manekiny.
Nowy sposób na zakupy
13 sierpnia 2006, 15:41Wykorzystując najnowsze technologie, znana firma Polo Ralph Lauren wyszła naprzeciw oczekiwaniom impulsywnych zakupoholików. Przechodnie mogą z łatwością nabyć rzeczy, które widzą na wystawie, nawet wtedy gdy sklep jest zamknięty, po prostu dotykając w odpowiednim miejscu szyby. Witryna jest makietą stołu projektanta. Leżą na nim różne przedmioty, w tym koszulki polo oraz uniformy chłopców i dziewcząt podających piłeczki podczas meczu.