Reklamy wyborcze w minimalnym stopniu wpływają na decyzje wyborców

3 września 2020, 09:50

Przy okazji każdej kampanii wyborczej partie polityczne wydają ogromne sumy na reklamy w telewizji. Jednak nowe badania, przeprowadzone przez naukowców z Yale University oraz University of California, dowodzą, że reklamy takie przynoszą partiom politycznym niewiele korzyści, niezależnie od ich zawartości, kontekstu czy odbiorców.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Nowy adblocker zablokuje każdą reklamę

18 kwietnia 2017, 11:11

Naukowcy z Uniwersytetów Princeton i Stanforda stworzyli nowatorskie oprogramowanie blokujące reklamy, które opiera się na zupełnie innej filozofii, niż tradycyjne adblockery. Podczas testów ich program zablokował reklamy na 50 z 50 testowanych witryn oraz blokował reklamy na Facebooku, czego nie potrafią inne adblockery.


Unreal Tournament

Przemoc a reklama w grach

2 września 2009, 14:58

Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.


© Mr Tan

Osiedlowa reklama tytoniu bardziej kusi młodzież

18 lipca 2010, 17:50

W ramach walki z uzależnieniem młodzieży od tytoniu Stany Zjednoczone właśnie zaostrzono prawo antynikotynowe. Naukowcy wskazują jednak już kolejne miejsce „ataku" - reklamy tytoniu w małych punktach sprzedaży. Czy będą kolejne ograniczenia w reklamie?


Dostawca internetu zablokował reklamy

4 stycznia 2013, 10:46

Jeden z największych francuskich dostawców internetu, firma Free, wywołał spore poruszenie wprowadzając do swych routerów aktualizację firmware'u, która domyślnie blokuje reklamy. Klienci Free nie zobaczą zatem reklam, chyba, że samodzielnie zmienią konfigurację routera.


Wizualizacja części połączeń w Sieci; licencja: Creative Commons

Blokadą w blokadę

19 czerwca 2015, 10:38

Były menedżer Google'a, Ben Barokas, założył nową firmę i zebrał 10 milionów dolarów na stworzenie oprogramowania blokującego programy blokujące reklamy.


Google dołączy adblockera do Chrome'a?

20 kwietnia 2017, 09:42

The Wall Street Journal twierdzi, że Google planuje dodać adblocker do przeglądarki Chrome. Czyżby największa platforma reklamowa na świecie miała zamiar blokować reklamy, jej główne źródło przychodów?


Pierwsza reklama dla małp

28 czerwca 2011, 10:07

W zeszłą sobotę (25 czerwca) na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes po raz pierwszy historii zaprezentowano wyniki badań nad pierwszą reklamą skierowaną do małp. Publiczności wyświetlono m.in. serię nagrań wideo z eksperymentów. Międzygatunkowa reklama to pokłosie zeszłorocznego wystąpienia Laurie Santos na konferencji TED (Technology Entertainment and Design) w Oksfordzie. Prymatolog z Uniwersytetu Yale opowiadała wtedy, że małpy trzymane w niewoli rozumieją ideę pieniądza, a podczas gier ekonomicznych zachowują się jak ludzie.


Reklamowa inwigilacja

2 lutego 2012, 19:09

Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.


Google chce promować nieuciążliwe reklamy

20 września 2016, 11:49

W odpowiedzi na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy Google założyło organizację, której celem jest promowanie odpowiednich reklam. Wraz z reklamodawcami i wydawcami Google chce oceniać reklamy m.in. biorąc pod uwagę ich rozmiar oraz ilość danych, jaką trzeba przesłać przez sieć


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy