Internet w zasięgu dotyku
20 września 2013, 14:14Urządzenie Hands On Search pomaga niewidomym dzieciom przeszukiwać Internet za pomocą zapytań głosowych. Wyniki mają postać drukowanych obiektów 3D. Pomysłodawcami akcji są Yahoo! Japan oraz agencja kreatywna Hakuhodo Kettle Tokyo.
Uświadamianie przez 'wywoływanie' na zimno
28 czerwca 2013, 17:21Shine (Safer Homes In NZ Everyday), organizacja przeciwdziałająca przemocy domowej w Nowej Zelandii, nawiązała współpracę z agencją reklamową Whybin/TBWA. Po burzy mózgów powstały podkładki pod piwo ze zdjęciem wydrukowanym za pomocą termoaktywnego tuszu. Gdy postawi się na nich zimną butelkę albo kufel, na twarzy kobiet i dzieci pojawiają się siniaki.
Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym
18 czerwca 2013, 07:33Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.
Niefortunne hasło reklamowe ministerstwa
5 czerwca 2013, 10:45Brazylijskie Ministerstwo Zdrowia zrezygnowało z kampanii reklamowej opatrzonej hasłem "Jestem szczęśliwa, będąc prostytutką". Akcja miała być częścią szerszego programu edukacyjnego dotyczącego chorób przenoszonych drogą płciową. Urzędnikom zależało też na wyeliminowaniu uprzedzeń wobec przedstawicielek najstarszego zawodu świata.
Kupisz, a Google dostarczy
29 marca 2013, 12:29Google ma nowy pomysł na wzmocnienie swojej dominacji w sieci. Koncern uruchomi usługę Google Shopping Express, dzięki której internauci będą mogli kupować w sieci towary łatwo psujące się - jak żywność - które zostaną dostarczone w dniu zakupu
Skanowanie i czytanie...
13 marca 2013, 07:25Podziemna Biblioteka (Underground Library) to na razie projekt trojga studentów ze Szkoły Reklamy w Miami (Miami Ad School), ale niewykluczone, że ktoś go wcieli w życie. Max Pilwat, Keri Tan i Ferdi Rodriguez zauważyli, że nowojorską bibliotekę publiczną odwiedza coraz mniej osób, postanowili więc przekształcić ściany wagonów metra w wirtualną czytelnię.
Położenie produktu w reklamie powinno odpowiadać wizualizacji czasu
6 marca 2013, 11:08Reakcja konsumentów na położenie niektórych produktów w reklamie zależy od preferowanego sposobu wizualizowania czasu.
Google'a martwi... sukces Samsunga
27 lutego 2013, 13:04Jak twierdzi The Wall Street Journal, Google obawia się zbyt silnej pozycji Samsunga na rynku systemu Android. Wyszukiwarkowy gigant zwołał więc pilne spotkanie podczas 2013 Mobile World Congress w Barcelonie, w którym wzięli udział m.in. HTC i Hewlett-Packard. Google ma nadzieję, że inni producenci powstrzymają Samsunga przed umacnianiem swojej pozycji.
Chwytliwie o chorobach przenoszonych drogą płciową
20 lutego 2013, 12:23Matt Wiley zaprojektował serię frisbee ostrzegających przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, np. wirusowym zapaleniem wątroby typu B. Idea działania jest taka, by delikatnie rzucać dyskiem w kierunku przechodniów na kampusie. Gdy dana osoba schwyta nadlatujący przedmiot, usłyszy hasło "Właśnie złapałeś chlamydie".
Yahoo! podpisał umowę z Google'em
7 lutego 2013, 13:34Yahoo! podpisał z Google'em umowę na wyświetlanie reklam. Pojawią się one na wielu witrynach Yahoo! na całym świecie. Umowa powinna być korzystna dla obu stron. Yahoo! zyska kolejne źródło dochodów, a Google - kolejne miejsce, gdzie będą pojawiały się jego reklamy.