Chatbot Google'a stawia diagnozy lepiej niż lekarze i jest bardziej empatyczny
16 stycznia 2024, 11:24Google twierdzi, że opracowało system sztucznej inteligencji oparty na dużym modelu językowym, który dokładniej niż lekarz podstawowej opieki zdrowotnej diagnozuje choroby układu oddechowego i krążenia. Podczas konwersacji z pacjentem model zebrał podobną ilość informacji, co lekarz, a lepiej wypadł w kwestii okazywania empatii. Artykuł opisujący system oraz jego osiągnięcia opublikowano w arXiv i nie został on jeszcze zrecenzowany.
Co telefon mówi o osobowości użytkownika?
1 września 2016, 10:34Wybór smartfona dostarcza istotnych informacji o jego właścicielu - do takich wniosków doszła Heather Shaw ze Szkoły Psychologii z Uniwersytetu w Lincoln podczas badań do doktoratu.
Prawo Unii Europejskiej zagrozi konkurencyjności?
8 grudnia 2011, 07:00Brytyjscy specjaliści obawiają się aktualizacji Data Protection Directive, która ma w styczniu przyszłego roku zostać oficjalnie zaprezentowana przez Komisję Europejską. Argumentują, że surowe prawa zagrożą innowacyjności i konkurencyjności Wielkiej Brytanii.
Szczera odpowiedź po rzucie kostką
3 sierpnia 2011, 15:14Rzut kostką przed zadaniem kłopotliwego pytania sprawia, że ludzie udzielają bardziej szczerych odpowiedzi.
Dobry glina gra na uczuciach
4 lutego 2011, 12:54W kategorii wydobywania z przestępców przyznania się do winy dobry glina bije złego na głowę.
Awantura o dziurę w Windows
15 czerwca 2010, 09:55Zatrudniony w Google'u specjalista ds. bezpieczeństwa, Tavis Ormandy, został skrytykowany zarówno przez Microsoft jak i niezależnych badaczy za nieodpowiedzialne zachowanie i naruszenie zasad etyki zawodowej, które propaguje jego pracodawca.