Stresujące wirtualne jedzenie

5 lipca 2010, 12:25

Pokarmy demonstrowane w rzeczywistości wirtualnej wywołują u chorych z zaburzeniami odżywiania taką samą reakcję emocjonalną, co prawdziwe jedzenie. Psycholodzy prowadzili badania z udziałem pacjentek z anoreksją i bulimią. W eksperymencie uczestniczyły też osoby zdrowe (grupa kontrolna). Uzyskane wyniki sugerują, że w przyszłości wirtualne przekąski będzie można wykorzystać do diagnozowania oraz oceny przebiegu terapii m.in. zaburzeń odżywiania (Annals of General Psychiatry).



Wirtualne cenniejsze od materialnego

17 maja 2011, 08:57

Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).


Ćwiczenia poza ciałem

25 czerwca 2013, 06:27

By pomóc osobom z lękiem społecznym, psycholodzy z Uniwersytetu Wschodniej Anglii i specjaliści z firmy Xenodu Virtual Environments wykorzystali technologię wirtualnego obrazowania. Pacjenci widzą swoją postać, rzutowaną na którąś z ponad 100 nagranych na zamówienie scenek. Dzięki doświadczeniom, które przypominają przebywanie poza własnym ciałem, można przećwiczyć jazdę komunikacją miejską, zamawianie drinka czy robienie zakupów.


Microsoft kocha Linuksa

21 października 2014, 09:13

Przed kilkunastu laty Steve Ballmer, dyrektor wykonawczy Microsoftu, nazwał Linuksa „rakiem”. Czasy się jednak zmieniły i teraz następca Ballmera, Satya Nadella przyznaje – Microsoft kocha Linuksa.


Microsoft przyzna granty za pracę z HoloLens

7 lipca 2015, 08:36

Microsoft ogłosił projekt, w ramach którego przyzna nagrody za opracowanie nowych sposobów na wykorzystanie urządzenia HoloLens. To okulary, które nakładają wirtualne przedmioty na otaczającą nas rzeczywistość. Firma poszukuje takich rozwiązań, które pozwolą na lepsze zrozumienie roli i możliwych zastosowań przetwarzania holograficznego.


Wyczuwają przebieg ruchu

14 lipca 2009, 11:01

Dla dzieci z autyzmem odczucia związane z ruchem są ważniejsze niż wzrokowe konsekwencje określonych działań (Nature Neuroscience).


Chiński bitcoin?

25 stycznia 2016, 08:10

Chiński bank centralny planuje wyemitowanie własnej waluty cyfrowej. Specjaliści z Ludowego Banku Chin studiują wirtualne waluty od 2014 roku


© Anders Jensen

Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze

19 marca 2007, 11:27

Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.


Gra przeciwbólowa

31 stycznia 2011, 11:31

Należące do Uniwersytetu Waszyngtońskiego Harborview Burn Centre w Seatlle używa pionierskiej techniki łagodzenia bólu u ofiar poparzeń. Pacjenci zanurzają się w wirtualnym świecie gry komputerowej, w której rzucają się śnieżkami z bałwanami i pingwinami.


Pokemon Go po katolicku

25 października 2018, 05:41

Szał na Pokemon Go minął, jednak popularność gry spowodowała, że znalazła ona licznych naśladowców. Najnowszy z nich może jednak budzić zdziwienie.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy