Czy gadżety elektroniczne będą dobrym prezentem dla brata?
19 sierpnia 2024, 14:56Wybór odpowiedniego prezentu dla brata może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chcemy sprawić mu radość i jednocześnie zaskoczyć go czymś wyjątkowym. Niezależnie od tego, czy to urodziny, święta, czy inna okazja, warto zastanowić się, co naprawdę ucieszy naszego brata i będzie dla niego praktyczne lub po prostu przyjemne. W tym artykule przedstawimy kilka inspiracji na prezenty, które z pewnością sprawią mu radość. Niezależnie od wieku, zainteresowań czy budżetu, znajdziesz tu pomysły, które pomogą Ci podjąć decyzję i wybrać idealny prezent dla swojego brata.
Jak działa pamięć zewnętrzna? Ciekawostki
8 marca 2024, 14:12Pamięć zewnętrzna pozwala na przechowywanie danych i tworzenie kopii zapasowych na dysku zewnętrznym. To idealny sposób na zabezpieczenie danych i plików na wypadek awarii komputera. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę przy wyborze pamięci zewnętrznej.
Dzięki śluzowcom zmienimy nasz stosunek do elektroniki i zmniejszymy liczbę odpadów?
1 lutego 2023, 16:18Większość ludzi korzysta z urządzeń elektronicznych. Gdy zaczynają one szwankować, bądź gdy pojawi się nowszy model, znaczna część użytkowników bez zastanowienia wyrzuca stare urządzenie i zastępuje je nowym. Dlatego śmieci elektroniczne są najszybciej rosnącą kategorią odpadów. Każdego roku wyrzucamy około 40 milionów ton elektroniki. A problem narasta, gdyż im więcej elektroniki wokół nas tym krótszy średni czas użytkowania urządzenia.
Jakub Świerk z projektem eDrop zwycięzcą II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE 2019
16 października 2019, 12:56W miniony poniedziałek w Campusie Google, jury II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE – spośród finałowej 10-tki startupów, wyłoniło zwycięzcę – projekt eDrop Jakuba Świerka – inteligentny gadżet-urządzenie, które pomaga użytkownikom na co dzień korzystać z wody w sposób bardziej świadomy i racjonalny
Na Politechnice Wrocławskiej powstaje nieinwazyjny glukometr
2 sierpnia 2019, 05:44Założony przez absolwentów Politechniki Wrocławskiej startup GlucoActive pracuje nad urządzeniem do bezinwazyjnego badania poziomu glukozy we krwi. Ma ono pomóc przede wszystkim diabetykom, ale korzystać będą mogły z niego także osoby będące na diecie i sportowcy.
Gadżet do rozpoznawania kociej twarzy
5 marca 2018, 12:25Arkaitz Garro, inżynier oprogramowania z WeTransfer, stworzył gadżet do rozpoznawania "twarzy", dzięki któremu pomieszkujący z nim kot nie musi czekać zbyt długo na wpuszczenie do domu. Urządzenie identyfikuje zwierzę i wysyła Arkaitzowi wiadomość.
Siri uśmierciła Johna Travoltę. Kolejna wpadka domowej SI
6 grudnia 2017, 12:59Domowe gadżety posługujące się sztuczną inteligencją wciąż pozostają tylko i wyłącznie ciekawostką. O ile profesjonalne systemu SI potrafią zadziwiać swoimi umiejętnościami, to algorytmy wykorzystywane w urządzeniach dla przeciętnego Kowalskiego potrafią zadziwiać... wpadkami.
Microsoft kończy produkcję Kinecta
26 października 2017, 13:17Microsoft wstrzymuje produkcję urządzenia Kinect i skupia się na rozwoju HoloLens. Twórca Kinecta Alex Kipman i menedżer odpowiedzialny za Xboksa Matthew Lapsen poinformowali, że produkcja Kinecta ma się ku końcowi. Microsoft zapewni wsparcie użytkownikom Kinecta dla Xboksa, ale nie będzie produkował już tego urządzenia. Kupić je można będzie jedynie z drugiej ręki lub tam, gdzie sklepy mają je jeszcze na stanie.
Sportowy zegarek pozwoli skazać mordercę?
26 kwietnia 2017, 12:47Ubieralne gadżety rejestrujące naszą aktywność fizyczną pomagają lepiej planować treningi. Niewykluczone też, że jeden z nich pozwoli wsadzić za kratki Richarda Dabate, podejrzewanego o zabicie w 2015 roku swojej żony. Zeznania Dabate nie zgadzają się bowiem z danymi zapisanymi przez urządzenie firmy Fitbit, które ofiara miała na nadgarstku.
Facebook chce wejść na rynek sprzętu
21 marca 2017, 10:17W ramach Facebooka istnieje grupa o nazwie Building 8, która zajmuje się projektami związanymi ze sprzętem. Jak donosi BusinessInsider, Building 8 pracuje obecnie nad czterema projektami od kamer przez rzeczywistość rozszerzoną po skanowanie mózgu.