Po ilu liźnięciach dociera się do wnętrza lizaka?

17 lutego 2015, 07:36

By dostać się do środka lizaka, potrzeba ok. 1000 liźnięć. Model matematyczny naukowców z New York University (NYU) opiera się na świeżo zdobytej wiedzy dotyczącej rozpuszczania ciał stałych przez płynącą ciecz.



Gra ma nauczyć rozpoznawania fałszywych informacji

23 lutego 2018, 05:36

Gra Bad News to dzieło naukowców z University of Cambridge, które ma nauczyć ludzi rozpoznawania fałszywych informacji. Pozwala ona na budowanie serwisu społecznościowego poprzez wybieranie sensacyjnych nagłówków i zdjęć oraz dzielenie się nimi z wyimaginowanymi fanami portalu. Punkty są przyznawane za obrażanie celebrytów i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.


Polscy konserwatorzy ocalili wyjątkowe malowidła Majów z Gwatemali

9 czerwca 2023, 08:35

W ramach kilkuletniego projektu w 3 domach w Chajul w Gwatemali polscy specjaliści zakonserwowali bezcenne malowidła z okresu kolonialnego. Jak podkreślono w komunikacie Uniwersytetu Jagiellońskiego, przedstawiają one sceny rytualnych tańców sprzed kilkuset lat, łącząc motywy prekolumbijskie z europejskimi. Wydaje się, że domostwa były siedzibami ważnych członków lokalnej społeczności, którzy należeli do cofradías, czyli bractw religijnych zakładanych przez Europejczyków.


Filmowy Malfoy to potomek prawdziwego czarownika?

22 czerwca 2007, 12:00

Aktor, który gra przeciwnika Harry’ego Pottera Draco Malfoya, jest ponoć spokrewniony z „czarownikami” z prawdziwego życia. Eksperci dotarli do zapisków świadczących o tym, że Tom Felton to potomek jednej z ofiar procesu z Salem.


"Cybersportowcy" też biorą

1 września 2008, 11:45

To nie tylko sposób życia, ale również sposób na życie. Najlepsi są w stanie zarobić setki tysięcy dolarów rocznie. I, podobnie jak gwiazdy "prawdziwego" sportu, używają środków dopingujących.


Unreal Tournament

Przemoc a reklama w grach

2 września 2009, 14:58

Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.


Ludzki nos© LHOONlicencja: Creative Commons

Sterowanie nosem

27 lipca 2010, 11:07

Profesor Noam Sobel oraz współpracujący z nim Anton Plotkin, Aharon Weissbrod i Lee Sela z Instytutu Weizmanna opracowali technologię, która pozwala sterować urządzeniami za pomocą... powietrza wydmuchiwanego i wciąganego nosem.


Actina Sierra 700I - monstrum dla miłośników gier

6 grudnia 2011, 11:24

W ofercie firmy Action znalazła się maszyna dla graczy, Actina Sierra 700I. Konfiguracja zamkniętego w futurystycznej obudowie komputera powinna zadowolić najbardziej wymagającego miłośnika gier wideo.


Gry jak narkotyki

11 grudnia 2013, 12:58

Południowokoreański parlament pracuje nad ustawą, zgodnie z którą popularne online'owe gry będą traktowane jako antyspołeczne uzależnienie, podobne do hazardu, narkotyków i alkoholu. Ustawa, wspierana przez organizacje rodziców, organizacje religijne i lekarzy nie podoba się graczom i przemysłowi rozrywkowemu


Połowa nawiązywanych połączeń nie służy użytkownikowi

20 listopada 2015, 11:54

Połowa połączeń nawiązywanych przez 500 najpopularniejszych aplikacji na Androida nie ma nic wspólnego z potrzebami użytkownika. Naukowcy z MIT-u odkryli, że aż 50% połączeń z i do aplikacji jest inicjalizowanych przez moduły analizy danych, które służą nie użytkownikom, a twórcom oprogramowania


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy