Google pod lupą indyjskiego urzędu

11 marca 2014, 09:16

W Europie i USA Google'owi udało się uniknąć płacenia dużych kar za działania monopolistyczne. Amerykańskie i europejskie urzędy zadowoliły się, jak dotychczas, wprowadzonymi przez wyszukiwarkowego giganta zmianami bądź obietnicami ich wprowadzenia. Jednak w Indiach mogą Google'a czekać większe problemy



Europejski kłopot Pinteresta

3 stycznia 2014, 13:03

Serwis społecznościowy Pinterest nie może posługiwać się swoją własną nazwą na terenie Unii Europejskiej. Unijne Biuro ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego orzekło, że nazwa "Pinterest" należy do londyńskiego agregatora informacji Premium Interest.


Komu aprobata online'owych przyjaciół nie wychodzi na dobre?

15 stycznia 2013, 11:09

Znaczniki "lubię to" lub pozytywne komentarze od najbliższych przyjaciół rozdymają samoocenę i zmniejszają samokontrolę zarówno online, jak i w świecie rzeczywistym. Wg duetu amerykańskich psychologów i ekonomistów, u osób, które koncentrują się bliskich znajomych, doświadczenia z serwisów społecznościowych przekładają się na wzrost wskaźnika masy ciała i większe długi na kartach kredytowych.


Kosmiczna pomyłka

14 grudnia 2012, 09:54

NASA poinformowała, że rosyjski kosmonauta Jurij Malenczenko sfotografował z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej najwyższą górę świata - Mount Everest. Dzięki Twitterowi zdjęcie obiegło świat i zawłaszczyło uwagę mediów, ale pewien Nepalczyk szybko zorientował się, że zaszła pomyłka. Zamiast Czomolungmy uwieczniono bowiem Saser Muztagh w Indiach.


Kolejny rząd chce nadzorować obywateli w sieci

26 kwietnia 2012, 11:29

Rządy na całym świecie chcą wiedzieć coraz więcej o aktywności swoich obywateli w sieci. I nie dotyczy to tylko autokratycznych reżimów.


Kara za komentarz

6 marca 2012, 10:34

Federico Macheda, napastnik Manchesteru United, został ukarany grzywną w wysokości 15 000 funtów oraz otrzymał ostrzeżenie za umieszczenie homofobicznego komentarza na Twitterze. Kara została wymierzona przez brytyjski związek futbolu.


Reklamowa inwigilacja

2 lutego 2012, 19:09

Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.


Język dziennikarzy obnaży bańkę spekulacyjną

21 lipca 2011, 08:50

Mniejsza różnorodność czasowników i rzeczowników w raportach finansowych może pomóc w wychwyceniu bańki spekulacyjnej. Kiedy język używany przez analityków i dziennikarzy staje się coraz bardziej podobny, rynek akcji jest prawdopodobnie przeszacowany.


Wirtualne cenniejsze od materialnego

17 maja 2011, 08:57

Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).


Wiara w globalne ocieplenie zależna od temperatury

8 kwietnia 2011, 10:54

Naukowcy znaleźli dowód na to, co widzimy czytając np. komentarze w internecie - opinia części ludzi odnośnie globalnego ocieplenia zmienia się wraz z... temperaturą na zewnątrz. Wielokrotnie przeprowadzane sondaże opinii publicznej zadziwiały dotychczas uczonych, gdyż wskazywały one na bardzo dużą zmienność poglądów.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy