Google pod lupą indyjskiego urzędu
11 marca 2014, 09:16W Europie i USA Google'owi udało się uniknąć płacenia dużych kar za działania monopolistyczne. Amerykańskie i europejskie urzędy zadowoliły się, jak dotychczas, wprowadzonymi przez wyszukiwarkowego giganta zmianami bądź obietnicami ich wprowadzenia. Jednak w Indiach mogą Google'a czekać większe problemy
Europejski kłopot Pinteresta
3 stycznia 2014, 13:03Serwis społecznościowy Pinterest nie może posługiwać się swoją własną nazwą na terenie Unii Europejskiej. Unijne Biuro ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego orzekło, że nazwa "Pinterest" należy do londyńskiego agregatora informacji Premium Interest.
Komu aprobata online'owych przyjaciół nie wychodzi na dobre?
15 stycznia 2013, 11:09Znaczniki "lubię to" lub pozytywne komentarze od najbliższych przyjaciół rozdymają samoocenę i zmniejszają samokontrolę zarówno online, jak i w świecie rzeczywistym. Wg duetu amerykańskich psychologów i ekonomistów, u osób, które koncentrują się bliskich znajomych, doświadczenia z serwisów społecznościowych przekładają się na wzrost wskaźnika masy ciała i większe długi na kartach kredytowych.
Kosmiczna pomyłka
14 grudnia 2012, 09:54NASA poinformowała, że rosyjski kosmonauta Jurij Malenczenko sfotografował z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej najwyższą górę świata - Mount Everest. Dzięki Twitterowi zdjęcie obiegło świat i zawłaszczyło uwagę mediów, ale pewien Nepalczyk szybko zorientował się, że zaszła pomyłka. Zamiast Czomolungmy uwieczniono bowiem Saser Muztagh w Indiach.
Kolejny rząd chce nadzorować obywateli w sieci
26 kwietnia 2012, 11:29Rządy na całym świecie chcą wiedzieć coraz więcej o aktywności swoich obywateli w sieci. I nie dotyczy to tylko autokratycznych reżimów.
Kara za komentarz
6 marca 2012, 10:34Federico Macheda, napastnik Manchesteru United, został ukarany grzywną w wysokości 15 000 funtów oraz otrzymał ostrzeżenie za umieszczenie homofobicznego komentarza na Twitterze. Kara została wymierzona przez brytyjski związek futbolu.
Reklamowa inwigilacja
2 lutego 2012, 19:09Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.
Język dziennikarzy obnaży bańkę spekulacyjną
21 lipca 2011, 08:50Mniejsza różnorodność czasowników i rzeczowników w raportach finansowych może pomóc w wychwyceniu bańki spekulacyjnej. Kiedy język używany przez analityków i dziennikarzy staje się coraz bardziej podobny, rynek akcji jest prawdopodobnie przeszacowany.
Wirtualne cenniejsze od materialnego
17 maja 2011, 08:57Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).
Wiara w globalne ocieplenie zależna od temperatury
8 kwietnia 2011, 10:54Naukowcy znaleźli dowód na to, co widzimy czytając np. komentarze w internecie - opinia części ludzi odnośnie globalnego ocieplenia zmienia się wraz z... temperaturą na zewnątrz. Wielokrotnie przeprowadzane sondaże opinii publicznej zadziwiały dotychczas uczonych, gdyż wskazywały one na bardzo dużą zmienność poglądów.