
Czerwony wabik
28 października 2008, 13:03Czerwone róże i serca to symbol miłości, nie na darmo śpiewano też piosenki o kobietach w czerwieni (Woman in red w wykonaniu Chrisa de Burgha), ponieważ mężczyźni postrzegają panie w garderobie tego koloru jako bardziej pociągające seksualnie (Journal of Personality and Social Psychology).

Tabletka dla kleptomanów
6 kwietnia 2009, 11:18Naltrekson, lek wykorzystywany podczas terapii alkoholików i narkomanów, pomaga też poskromić chęć wyniesienia czegoś ze sklepu u kleptomanów (Journal of Biological Psychiatry).

Półkulowe rozumienie idiomów
16 września 2009, 09:03By zrozumieć idiomy, aktywujemy obie półkule naszego mózgu, lecz kluczową rolę odgrywa półkula prawa. Włoscy naukowcy doszli do tego wniosku podczas badań na 15 studentach (BMC Neuroscience).

Ciemność sprzyja ciemnym sprawkom
2 marca 2010, 09:37Ciemność pozwala ukryć tożsamość i prowadzi do iluzorycznej anonimowości, dlatego skłania do przekraczania norm moralnych. Nawet odległe skojarzenia z prawdziwą ciemnością, takie jak włożenie okularów przeciwsłonecznych, mogą nas sprowadzić na złą drogę.

Im głębiej w obłokach, tym gorzej z pamięcią
26 lipca 2010, 18:07Kiedy bujamy w obłokach i myślimy o niebieskich migdałach, trudniej nam przypomnieć sobie, co działo się, zanim przestaliśmy zwracać uwagę na otoczenie. Ostatnio psycholodzy odkryli, że efekt jest silniejszy, gdy odpływamy myślami dalej, czy to w sensie czasowym, czy przestrzennym, i zamiast wycieczki po okolicy wspominamy wakacje za oceanem lub wydarzenia z dzieciństwa.

Od schudnięcia głowa nie boli
30 marca 2011, 08:55W wielu przypadkach u osób przechodzących operacje bariatryczne dochodzi do zmniejszenia częstości i uciążliwości migren. Choć wcześniejsze badania sugerowały, że otyłość może nasilać bóle głowy, po raz pierwszy wykazano, że utrata zbędnych kilogramów przynosi w tym zakresie ulgę (Neurology).

Szczepienia ograniczają uprzedzenia
29 listopada 2011, 19:53Szczepionka i mycie rąk zmniejszają uprzedzenia wobec obcych i innych, np. imigrantów czy otyłych.

W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 11:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.

Telefonujący rozpraszają bardziej niż kontaktujący się bezpośrednio
15 marca 2013, 13:51Ludzie są bardziej rozpraszani przez rozmowy telefoniczne odbywane w ich obecności niż przez słyszane w tle pogawędki osób z tego samego pomieszczenia.

Suplementy przeciwdziałają skutkom treningu wytrzymałościowego
3 lutego 2014, 11:07Przygotowując się do sprawdzianów wytrzymałościowych, np. maratonów, powinno się unikać zażywania pewnych witamin i suplementów. Jak twierdzą autorzy raportu z Journal of Physiology, witaminy C i E mogą tłumić reakcję mięśni na ćwiczenia.