Odkryto mózg najstarszych drapieżników
17 lipca 2014, 10:26W 2013 r. Peiyun Cong z Yunnan University odkrył w pobliżu Kunming niemal kompletną skamieniałość nowego przedstawiciela rodziny Anomalocarididae. U Lyrarapax unguispinus, bo o nim mowa, zachowały się ślady mięśni, układu pokarmowego i mózgu.
Długa rybia pamięć
7 lipca 2014, 09:52Pamięć Labidochromis caeruleus, ryb z rodziny pielęgnicowatych, utrzymuje się nie przez kilka sekund, lecz co najmniej 12 dni.
Nagradzający zapach znajomego człowieka
19 marca 2014, 13:39Psi ośrodek nagrody (jądro ogoniaste) reaguje silniej na zapach znajomych ludzi niż na wonie znanych psów.
Przygoda w kafkowskim stylu
9 stycznia 2014, 12:13Na początku grudnia zaprezentowano trailer niezależnej gry komputerowej, bazującej na twórczości Franza Kafki. Jej autorem jest rosyjski deweloper Denis Galanin, który wcześniej w podobny sposób zajął się "Hamletem" Szekspira.
Trudne środowisko? Komunikujmy się za pomocą alkoholu
19 grudnia 2013, 13:20Naukowcy z Uniwersytetu w Warwick i York University opracowali system komunikacji molekularnej do transmisji wiadomości i danych, który będzie można wdrożyć w środowiskach, gdzie nie da się wykorzystać fal elektromagnetycznych, czyli np. pod wodą czy pod ziemią.
Skojarzenia ze śmiercią pozwalają na wymyślanie śmieszniejszych żartów
3 lipca 2013, 06:28Po zastosowaniu primingu związanego ze śmiercią ludzie mają bardziej kreatywne podejście do humoru.
Ciemność uwalnia i sprzyja kreatywności
21 czerwca 2013, 06:35Przygaszając światła, można zwiększyć poziom kreatywności.
Odstraszające farbowanie
11 czerwca 2013, 09:36By ludzie przestali się kąpać w toksycznych wodach zalanego kamieniołomu w Harpur Hill w brytyjskim hrabstwie Derbyshire, władze musiały skorzystać z czarnego barwnika. Wcześniej zbiornik wyglądał jak błękitna laguna (wśród miejscowych był nawet znany pod tą nazwą) i przez skojarzenia z tropikami działał na pływaków jak magnes.
Emocje pomostem między muzyką a kolorami
20 maja 2013, 16:21Bez względu na krąg kulturowy, w jakim się urodziliśmy, intuicyjnie kojarzymy klasyczne utwory muzyczne z tymi samymi kolorami. I Koncert fletowy G-dur (KV 313) Mozarta jest dla nas jasnożółty lub pomarańczowy, a Requiem d-moll KV 626 (msza żałobna) wydaje się niebieskoszare.
Położenie produktu w reklamie powinno odpowiadać wizualizacji czasu
6 marca 2013, 11:08Reakcja konsumentów na położenie niektórych produktów w reklamie zależy od preferowanego sposobu wizualizowania czasu.