Inteligentny billboard
10 maja 2007, 08:31Naukowcy z Queen's University w Ontario opracowali kamerę, która potrafi śledzić ruchy gałek ocznych nawet z odległości 10 metrów. Można ją wykorzystać chociażby w inteligentnych billboardach, zdolnych do przyciągania uwagi przechodniów.
(Nie)gotowi na wszystko
16 października 2009, 08:48Często powtarza się, że zagorzali miłośnicy gier akcji biernie przyjmują przebieg wydarzeń na ekranie. Psycholodzy z Uniwersytetu Stanowego Iowa zauważają jednak, że gry wideo inaczej oddziałują na dwa rodzaje uwagi kognitywnej (dowolnej) - proaktywną i reaktywną - upośledzając wyłącznie tę pierwszą (Psychophysiology).
Czemu kawa nie jest (dobra) dla zmotywowanych?
29 marca 2012, 09:13Stymulanty mogą zwiększać wydajność niezaangażowanych, okazuje się jednak, że istnieje też druga strona medalu: te same związki powodują, że jednostki ambitne i pracowite zwalniają, stając się obibokami. Kanadyjscy naukowcy prowadzili badania na szczurach i uważają, że udało im się wyjaśnić, czemu np. kofeina i amfetamina tak różnie wpływają na poszczególne osoby.
Neurony od uwagi
15 stycznia 2016, 07:24Naukowcy z Karolinska Institutet zidentyfikowali neurony nieodzowne dla procesów uwagi. Manipulując ich aktywnością, byli w stanie zwiększyć uwagę myszy.
Kryzys piątego roku
3 kwietnia 2008, 08:52Profesor Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie badań z pogranicza ekonomii i psychologii z 2002 roku, twierdzi, że dla kobiet czas zadowolenia z małżeństwa i usankcjonowanego prawnie związku z partnerem trwa ok. 4 lat. Dodatkowo korzyści wynikające z małżeństwa nie równoważą, niestety, kosztów w postaci braku czasu dla przyjaciół i większego obciążenia obowiązkami domowymi.
Okrzyk kijanki
15 kwietnia 2010, 08:38Gdy zostają zaatakowane, kijanki żaby rogatej (Ceratophrys ornata) wydają słyszalny krzyk. Krótki metaliczny dźwięk pojawia się tylko w warunkach silnego stresu. To pierwszy odnotowany przypadek używania przez larwę kręgowca dźwięków do komunikacji podwodnej.
Gry akcji wspomagają naukę czytania
4 marca 2013, 13:19Włoscy naukowcy wykazali, że zaledwie 12 godzin zabawy z grami akcji wystarczy, by znacznie poprawić umiejętność czytania u dzieci z dysleksją.
Za cztery lata broń laserowa trafi na pokład myśliwca
8 listopada 2017, 12:38W ciągu najbliższych czterech lat broń laserowa ma trafić na pokład samolotu myśliwskiego. Amerykańskie Air Force Research Laboratory (AFRL) podpisało z Lockheedem Martinem umowę opiewającą na 26,3 miliona dolarów, która przewiduje, że do roku 2021 firma zaprojektuje, opracuje i stworzy wysokoenergetyczny laser bojowy dla samolotów myśliwskich
« poprzednia strona następna strona » … 9 10 11 12 13 14 15