
Pudełko jak od alchemika
12 października 2012, 06:22Dżin Bombay Sapphire będzie można kupić w opakowaniu, które po podniesieniu zaczyna świecić. Na spodzie pudełka znajduje się bateria, uruchamiana przez zmianę pozycji dobrze ukrytego mechanicznego włącznika. Prąd przepływający przez elektroluminescencyjny tusz sekwencyjnie rozświetla kolejne partie rysunku.

Dostrajające logo
1 kwietnia 2008, 11:22Profesorowie Gavan Fitzsimons, Tanya Chartrand oraz Gráinne Fitzsimons (Duke University i University of Waterloo) zaprezentowali, że krótka ekspozycja dobrze wszystkim znanych marek, a konkretnie ich logo, wyzwala w badanych zachowania odzwierciedlające kojarzone z nimi cechy.

Zagrożone USB
13 listopada 2014, 09:39Podczas tokijskiej konferencji bezpieczeństwa Pacsec ujawniono, że ponad połowa urządzeń USB dostępnych na rynku jest podatna na atak BadUSB. W sierpniu zademonstrowano kod, który modyfikuje firmware urządzenia USB w taki sposób, by możliwe było przeprowadzenie ataku na maszyny z Linuksem czy Windows.

Nie ma to jak Honda po Armanim
22 września 2008, 09:45Konsument z większą wiedzą na temat pewnego rodzaju produktów bardziej je ceni, gdy przed spotem, w którym się one pojawiają, obejrzy reklamę kojarzoną z bogactwem (Journal of Consumer Research).

HDD obronią się przed SSD
24 czerwca 2015, 10:02Wbrew oczekiwaniom wielu urządzenia SSD w najbliższej przewidywalne przyszłości nie pokonają HDD ani pod względem ceny, ani pojemności. Postęp technologiczny sprawia, że HDD są coraz doskonalsze i coraz tańsze

Żądni (zbędnych) szczegółów
16 grudnia 2008, 09:13Ludzie wolą i wybierają produkty, w których opisie umieszczono więcej danych technicznych. Postępują tak nawet wtedy, gdy mogą osobiście sprawdzić towar lub gdy w specyfikacji pojawia się mało istotnych szczegółów, a czasem nie ma ich w ogóle (Journal of Consumer Research).

Amazon narusza przez wyszukiwarkę
7 lipca 2015, 07:43Amerykański Sąd Apelacyjny dla Dziewiątego Okręgu uznał, że prezentowanie przez Amazona wyników wyszukiwania produktów, których firma nie sprzedaje może zostać uznane za naruszenie znaku handlowego. Sprawa rozpoczęła się od pozwu niewielkiej firmy Multi Time Machine, która produkuje zegarki

Przemysł muzyczny zmienia strategię
21 stycznia 2009, 11:44Koncerny muzyczne, po latach walki z piractwem, zaczynają stosować nową strategię. Wzięły sobie do serca hasło "jeśli nie możesz ich pokonać, dołącz do nich" i coraz częściej podpisują umowy z dostawcami Internetu czy usług i produktów telekomunikacyjnych.

Mniejsza chińska emisja
20 sierpnia 2015, 12:25Naukowcy z University of East Anglia (UEA) twierdzą, że przez ponad 10 lat międzynarodowe agencje źle szacowały emisję węgla z terenu Chin. Zdaniem naukowców w latach 2000-2013 Chiny wyemitowały do atmosfery 2,9 miliarda ton węgla mniej niż sądzono

Olbrzymie zyski z iPada
11 lutego 2010, 12:30Z analizy przeprowadzonej przez firmę iSuppli wynika, że iPad już od samego początku może przynosić Apple'owi olbrzymie zyski. Stosunek ceny urządzenia do kosztów jego produkcji jest tak korzystny dla koncernu, że pozostawia mu duże pole do reagowania na sytuację rynkową.