Reklamowy biznes adblockerów

18 września 2015, 09:03

Twórcy oprogramowania blokującego reklamy znaleźli nowy model biznesowy. Programy, które miały zapewniać użytkownikom internet wolny od reklam, zarabiają... na reklamach. Już od pewnego czasu twórcy programu AdBlock Plus przepuszczają przez swoje filtry reklamy tych firm, które im za to zapłacą


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Będzie śledztwo ws. adblockerów?

13 czerwca 2016, 08:06

Newspaper Association of America (NAA) poprosiła Federalną Komisję Handlu (FTC) o rozpoczęcie śledztwa w sprawie niezgodnego z prawem blokowania reklam. Organizacja Electronic Frontier Foundation (EFF) obawia się, że może do prowadzić do wydania zakazu używania programów blokujących reklamy.


Chcą walczyć z blokowaniem reklam

8 grudnia 2014, 13:24

Wielcy gracze na rynku internetu zapowiadają sądową walkę z oprogramowaniem blokującym reklamy. Dotychczas nie przejmowali się takimi produktami jak np. AdBlock Plus, gdyż były one używane przez stosunkowo niewielką grupę obeznanych z technologią użytkowników


Poprawili i ponownie oskarżają Google'a

16 maja 2013, 09:36

W Sądzie Okręgowym dla Północnego Okręgu Kalifornii złożono poprawioną wersję pozwu zbiorowego, którego autorzy oskarżają Google'a o to, że za pomocą systemu Android nielegalnie zbiera i umożliwia innymi nielegalne zbieranie nadmiernej ilości danych na temat użytkowników, nie wyświetlając przy tym ostrzeżenia ani nie prosząc o zgodę na takie działania


O ochronie prywatności na Facebooku

9 lutego 2015, 09:31

Europejska organizacja ochrony prywatności EDRi radzi użytkownikom Facebooka, by zainstalowali oprogramowanie do blokowania reklam. Porada ma związek z nowymi przepisami odnośnie korzystania z serwisu społecznościowego


Wizualizacja części połączeń w Sieci; licencja: Creative Commons

Blokadą w blokadę

19 czerwca 2015, 10:38

Były menedżer Google'a, Ben Barokas, założył nową firmę i zebrał 10 milionów dolarów na stworzenie oprogramowania blokującego programy blokujące reklamy.


AdBlock Plus pozwoli płacić za odwiedziny

4 maja 2016, 09:20

Twórcy AdBlocka Plus poinformowali, że wkrótce wprowadzą w swoim oprogramowaniu mechanizm, który pozwoli użytkownikom płacić za odwiedziny na ulubionych witrynach. Ma to zrekompensować wydawcom witryn straty poniesione wskutek blokowania reklam.


Twórca AdBlocka nie może używać 'białych list'

24 czerwca 2016, 11:51

Koncern medialny Axel Springer odnotował niewielkie zwycięstwo w walce z oprogramowaniem blokującym reklamy. Sąd apelacyjny w Kolonii stwierdził, że firma Eyeo, która jest właścicielem AdBlocka, jednego z najpopularniejszych programów do blokowania reklam, nie ma prawa używania tzw. "białych list"


Google odcina się od współpracy z Eyeo

15 września 2016, 08:25

Google oświadczyło, że nie ma nic wspólnego z platformą Acceptable Ads firmy Eyeo. Wczoraj, podczas premiery Acceptable Ads Platform, Eyeo twierdziło, że korzysta z technologii Google'a i AppNexus.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy